Måske er man først klar til at dykke ned i den dér ltopslugende interesse, når man har undersøgt andre veje først. I hvertfald var det ikke kunsten, der trak i de dannende år, hvor forældre og uddannelser tilbød kunstmuseer og lignende oplevelser. Men nu er jeg landet i det, og jeg elsker det! Mine værker kommer alle fra en kilde af hhv. kærlighed til, frustration over og accept af livets udfordringer, og således vil det ofte være en kritisk samfundskommentar, der er værkets benzin – selvom det ikke er essentielt for beskuerens oplevelse af vide.
Visuelt søger jeg altid dynamisk bevægelse – både i det figurative og det abstrakte maleri og senest i skulpturer. Efter en lang periode med udelukkende abstrakt maleri, holder jeg i øjeblikket af at anvende abstrakte teknikker til at skabe mere figurative værker, hvor især ansigter er spændende. Jeg arbejder meget med overfladen, fordi den har kæmpe betydning for, at resultatet ikke bliver overfladisk.
Det er småbitte detaljer, der skaber et udtryk, en stemning og et blik, og den følelse, jeg søger, trumfer til enhver tid portrætlighed. Det må endelig ikke være statisk og ansigterne må ikke fremstå stivnede…som masker eller beautyobjekter. Jeg ynder at forestille mig, at motivet blot er fastholdt i et flygtigt øjeblik og derfor arbejder jeg gerne med forskydninger og forvrængninger. Min inspiration kommer især fra keramiske skulpturer og glasurer, der – måske småkaotisk – består af fortællende strukturer og dynamiske linier. Akrylmalingen spartles, males eller dryppes derfor på i adskillige lag, og der blandes frit med kultegning og påklistrede elementer.
Jeg er uddannet arkitekt med speciale i Industriel Design. Jeg bevægede mig via multimedie over i det digitale, hvor jeg har arbejdet grafisk og med UX i mange år. Opgaven var altid på bedste vis at sætte sig ind i andres behov og fortolke dem til pixel perfekt grafisk kommunikation. Efterhånden voksede et ønske om at bruge min egen stemme i stedet, og en iPad med pen kickstartede mit kunstneriske virke. I dag foretrækker jeg til enhver tid at arbejde manuelt, eksperimentere og se hvad der sker med farver og materialer.
Dem jeg taler med om farver og maling og ideer, åbenbaringer og frustrationer i relation til den kunst, vi arbejder med. Vi har vidt forskellige udtryk men de tre nedenstående drives i høj grad alle af interesse for at undersøge naturens strukturer og spor.